Hello

Lis 12, 2024 | Academy, Případové studie

Multifunkční centrum na podporu podnikavosti a podnikání Business Gate Academy hostil již sedmnáctý cyklus Business Gate Academy, v rámci, kterého studenti Obchodně podnikatelské fakulty v Karviné (SU OPF) zpracovávají reálná zadání z podnikatelské praxe.

Jedním ze zadavatelů v tomto cyklu byla také společnost Linea Nivnice, a.s. Cílem jejich zadání bylo vytvoření konceptu značky, pod kterou bude firma prodávat nový produkt na trhu, případně samotný koncept produktové řady.

S průběhem řešení nás seznámil teamleader, student třetího ročníku bakalářského studia, Jakub Havel. „Už od samotného počátku zadaní nám bylo jasné, že samotnému návrhu musí předcházet analytická část, ze které budou samotné návrhy vycházet. Sběr informací a zkoumání cílové skupiny byli časově nejnáročnější ale zároveň velmi obohacující. Vyzkoušeli jsme si mnoho forem šetření včetně realizování experimentu ve foyer naší fakulty. V průběhu semestru jsme několikrát přehodnocovali, jaké informace nám ještě chybí pro to, abychom vytvořili funkční koncept, který bude naplňovat potřeby cílových zákazníků. Zároveň bylo ale jak pro nás, tak zadavatele, důležité, aby vybraný tržní segment byl dostatečně velký, tak aby jeho uvedení na trh měli pozitivní dopad na ziskovost společnosti. Samotná práce na zadaní nás nesmírně bavila a pomohla nám naučit se uplatnit teoretické znalosti získané ve výuce v praxi. “.

Studentským týmům byli v průběhu zpracovávání zadání nápomocni zkušení odborníci z praxe a vyučující SU OPF, kteří postupně konzultovali s týmy jednotlivé výstupy, strategie a návrhy. Měsíc před finálními prezentacemi zadavatelům proběhly generální prezentace, na kterých si týmy vyzkoušely prezentace svých výstupů nanečisto a byla jim poskytnuta zpětná vazba nejen administrátorů, ale také dalších odborníků.

Cyklus zakončilo konání finálních prezentací, kde studenti svým zadavatelům představily veškeré své výstupy, nápady a návrhy. „Po finální prezentaci jsme se domluvili se zadavatelem na další spolupráci a prodeji aktuálních výstupů za částku 18.000 Kč. Prodané výstupy zahrnovali: analýzu konkurence, chuťové testy, hloubkové rozhovory, výzkum percepce speciálních látek a také dva koncepty značek které vycházeli ze získaných informací.